VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

lørdag 10. november 2012

Spesial wedding cake

 Eleganse og kreativitet. Det var hva jeg bestemte meg for på denne kaken.
Denne var skikkelig morsom å lage. Ikke spesielt anvendelig når man skal spise av den, men dette skullle bare være en utstillings kake til Sigstad Gårds bryllups messe, og derav kunne jeg utfolde meg AKKURATsom jeg hadde lyst til.
Problemet var jo bare at ingen skjønte det var en spiselig kake;)





 Denne kaken er laget av en ekstremt saftig og god sitronkake, og kaken er faktisk 100% spiselig utenom båndet nederst rundt kanten.
De hvite flagrende spissene er spiselig wafer paper, som jeg har sprayet med perlespray.
Det smaker omtrent som oblatetene ved nattverd, så vet ikke helt om folk kommer til å stønne av smaksopplevelser når de knasker det, men det ER spiselig.
Dog stønner de når de kommer til sitron kaka, og derav kan jeg forsvare å putte på litt tørt "oblat" stoff.



På krakken ute i hagen fant jeg en passende plass til fotografering. Nydelig høstvær og flagrende gevanter på kaken.


 Rundt sitronkaken hadde jeg amerikansksmørkrem som jeg strødde spiselige perler over. Kremen er den mest brukte her i hus, og oppskriften finner du her

 Ganske så annerledes kake enn jeg før har laget.

 Det viktigste er faktisk ikke hvordan kaken ser ut, men hvordan den smaker.
Jeg lagde ikke step by step på denne kaken, men her er ihvertfall den utrolig gode oppskriften.

Saftig sitronkake

Ingredienser: 
INGREDIENSER:
325 g  smør
325 g  sukker
  egg
3 ss  sitronskall, revet
325 g  hvetemel
1 1/2 ts  bakepulver
5 ss  lunkent vann


SUKKERLAKE:
5 ss  sitronsaft
5 ss  appelsinjuice
250 g  sukker

FRAMGANGSMÅTE:
Sett stekeovnen på 175 grader.
   Rør smør og sukker hvitt og luftig. Tilsett sitronskall.

Rør inn eggene, ett og ett om gangen.

Sikt sammen alt det tørre.
Vend det tørre inn i røren.
Hell røren i en smurt springform og stek i ca. 45-50 minutter.


FRAMGANGSMÅTE SUKKERLAKE :
Bland sitronsaft, appelsinjuice og sukker.
Kok det opp til sukkeret er oppløst.

Prikk kaken på toppen og hell over halvparten av laken.
Vent i ett par minutter.
Snu kaken og fjern formen og hell over resten av laken.


Stjerneform når man kikker ned i kaken. 


Et lite utstillingsbord med noe av det jeg har laget. 


Utstilling av kakene mine. 


Denne damen har en stemmeprakt laaangt utover det vanlige. Hun er opera og klassisk sanger, utdannet ved Norges musikk høgskole og tar på seg private sangoppdrag til alle begivenheter. 
Cecilie Cathrine Ødegården heter hun, og ønsker du å se litt mer av hva hun er god for er siden hennes her: http://www.ceciliecathrine.com/



På alle bryllups messer hører det med prinsessekjoler. Her kommer ett utvalg fra den nye bryllups butikken SANS som nettopp har åpnet i Lillehammer. På deres facebook side kan du lese om disse fantastisk flinke damene som driver salongen. https://www.facebook.com/SansForBryllup?fref=ts
På denne messen var det også kjoler som Toril Vestad har designet. Hennes utrolige kreasjoner finner du her:http://www.cocoonart.no/ 



 En av Torils nydelige kreasjoner. 


Håndlaget vakker søm.


 Noe helt utenom det vanlige. 


Isprinsesse? 
Her har vi Kristin i en av Torils nydelige kåper. 


 Nydelig modell og nydelig kjole.


 Denne helt spesielle detaljen bak på kjolen er det som gjorde den så fantastisk vakker. 

 Det er jo vinter, og hvorfor ikke gifte seg i blått?

 Gresk gudinnekjole fra Sans. 

Denne var bare helt fantastisk NYDELIG. Den minnet meg om en vakker svane.

 Stunning. 

De 4 flotte modellene som viste frem alle de vakkre kjolene. 



Dette ble en kjempe fin dag med masse romantikk. Alle jenters drøm er vel et nydelig drømmebryllup med drømme mannen. 
Bor du i nærheten av Sigstad gård, så kan jeg absolutt anbefale ett bryllup her. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar