VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

tirsdag 3. juli 2012

Jordbær og banan spyd.


God morgen.
Det er så innmari deilig når man har ferie i vente og mange deilige sommerdager foran seg. Håper alle nyter av sommeren og lager masse god sommer mat.
Tenkte jeg skulle vise dere en super enkel sommer dessert. Frukt på grillspyd. Stort enklere får det ikke blitt, og det er kjapt å tromme i sammen slike spyd om man skulle få overraskende besøk feks.



 Ingredienser: 

Friske jordbær
Banan
Hvit og mørk sjokolade
Grillspyd



Sommer er jordbær tid, og det begynner snart å komme gode norske jordbær i butikkene.

En deilig skål med jordbær og mjøs utsikt.


Kjøp bananer som er gode og faste i kjøttet, for ellers detter de bare av spydet når du trer de på.


Litt sjokolade som du smelter i mikro ovnen. Sett inn bollen med sjokolade og smelt sjokoladen i intervaller. 10 og 10 sekunder. Rør i mellom hver intervall, slik at sjokoladen ikke brenner seg.



Del frukten i passende biter. Her kan man bytte ut frukten til yndlingsfrukten sin. Feks kiwi, melon, nektarin, mango osv Eller lage flere forskjellige fruktspyd så det blir mer å velge mellom. 


Ringle over den smeltede sjokoladen, og la det stivne.

Dette smaker helt himmelsk godt, og server det gjerne med en liten kule vaniljeis ved siden av, eller litt vaniljekrem.


Nyt av sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar