VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

søndag 5. september 2010

Tårn av nytelse

Veldig ofte har jeg dårlig tid, men har allikevel lyst til å servere noen utenom det vanlige. Her har jeg laget et vannbakelsetårn som kan serveres både i bursdager, til kaffen og som til og med gjør seg på et bryllupskake bord. Har du en halvtime og vannbakkels i fryseren så har du plutselig et tårn av deilige munnfuller.



Ingredienser:
2 pakker vannbakkels
Sukker

Pynt: event ferske jordbær.


For å feste sammen vannbakkelsene har jeg smeltet sukker i stekepanna til karamell. Hell i sukkeret i halv varm panne og ikke rør i sukkeret før du ser at alt er smeltet. Pass på sukkeret ikke blir brent, for da smaker det pyton ;O)
Begynn med å dyppe de første bakelsene i sukkeret og fest de i en sirkel på et brett. ( Her kan det anbefalles å bruke gummihansker så du ikke brenner deg så mye om du skulle være uheldig å søle på fingrene)Så fortsetter du å dyppe vannbakkels og feste de til du får et tårn. Til slutt så dypper du en gaffel i sukkeret og ringler flytende karamell som pynt over tårnet.

Til pynt har jeg dyppet ferske jordbær i sjokolade og festet de med tannpirkere til tårnet.
Dette er en veldig enkel "kake" å lage og den gjør seg utrolig bra på et kakebord. Å skal man ha storselskap, så kan man selfølgelig lage tårnet så stort som helst.

Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar